I tu ets Care Santos.
Lalluna.com (Edebé). Amb aquest títol Care Santos inicia l’ús dels correus electrònics per completar una trama que s’inspira en la famosa obra tragicòmica Cyrano de Bergerac. Una remasterització de l’obra d’Edmond Rostand al segle XXI. Una novel·la que utilitza la prosa a l’estil Diari d’un jove maniàtic (Macfarlane i Mcpherson, Ed. Bromera) que atrapa per la seva lleugeresa, eficàcia i bon i innovador ús de les tecnologies modernes de la comunicació.
Los ojos del lobo (Premi Gran Angular. SM, 2004). En aquesta novel·la Care Santos ens presenta un segrest a partir de diferents narradors, una narració polièdrica tractada amb destresa fins a completar tot el vitrall. Una obra valenta, d’estructura innovadora en la que cada veu narra un curt temps de la seva vida fonent-se amb les demés per completar-ne una de sola. Una estratègia que permet endinsar-se en un tema d’actualitat com és la desaparició d’adolescents. Malauradament, però, una novel·la que potser es clou de forma massa ràpid deixant-nos un regust de boca que voldríem que perdurés més en el nostre paladar.
El dueño de las sombras (Ediciones B). Continuant amb la seva voluntat d’innovació, aquest títol ens endinsa en el món de la ultratomba, centrant-se especialment en les múltiples presentacions del mal. Però com no podia ser menys, Care Santos dona una volta més de rosca i ens endinsa en el sino de la família Albás des del punt de vista d’Elbus, nom que rep el dimoni a l’obra. Un relat en segona persona que, dirigint-se al lector, ens desperta les nostres pors atàviques.
La història, narrada en diferents plans -la història d’en Pol, la de la Marzena, la d’en Janko o la de la incrèdula Iris, la directora del centre d’acollida on viu en Pol-, avança a bon ritme tot convergint en una autèntica sessió d’espiritisme al més pur estil Carrie. Recordeu? Aquell film de Brian de Palma a partir d’una novel·la d’Stephen King, famosa per l’escena on la protagonista, una nena de bonics ulls i cabell ros, és capaç de girar el cap 360º.Santos ens regala una història potent, que es tensiona en la justa mesura a mida que avança, que agafa el lector i l’atrau cap a un tema que, jugant amb les incredulitats pròpies del pensamens racional que avui en dia ho envaeix tot, posa en dubte els nostres principis i ens porta cap a l’ultramón, aquell que, com els gallecs, sempre es diu que no existeix però al final s’afegeix “pero haberlas haylas”, per si de cas.
És Care Santos una visonaria i després dels vampirs i dels zombis que han ocupat tants metres de prestatgeires ara toca recuperar els esperits del més enllà? No us estranyi, doncs, que a partir d’ara recuperem l’esperit dels anys setanta amb gerros que es mouen, cadires que ballen o sessions de tarot a la llum d’una espelma. Això sí, si voleu avançar-vos, res millor que No preguntis qui sóc.
I ara, després d’aquest parèntesi, m’enfonso de nou en la vella xocolatera per apagar el meu Desig de xocolata mentres descobreixo que a la base de cermàmica hi ha inscrit, amb lletres blaves, “Je suis à madame Adélaïde de France”. I tu, ets de Care Santos de Mataró?



Gràcies veí, la meva preferida de la Care Santos és L'anell de la Irina. Em vaig enamorar de la protagonista i des d'aleshores m'imagino que tinc un gos que es diu Raskolnikov! Llàstima que al replà els gossos no són gaire ben vistos i al 1r 2a ja tenen un mico i un cavall…
gràcies
1r 1a Família Mumin
Gràcies Mumin,
Estic totalment d'acord amb el que dius, però havia de fer alguna selecció i aquest va caure per no fer-se feixuc. Haurem de fer reunió per decidir si els animals de companyia també poden incloure els trífids i els calamars, i és que tinc unes ganes de tenir una peixera amb un parell de calamars canviant de color segons el seu estat d'ànim…
2n2a