Llibres al replà

Llibres al Replà de l’Equador II

L’Equador és un país en el que el món de la il·lustració està de sort. Un seguit de nous creadors han sortit amb força, formació i ganes de fer coses noves aportant una visió actual i que tard o d’hora caldrà tenir molt en compte. Durant la recent estada que vam tenir el plaer de compartir amb diversos professionals del ram, vam poder constatar que aquests professionals, derivat en part a les freqüents visites que han realitzat al nostre país, la visió de la il·lustració és plenament actual escurçant un camí que a nosaltres ens ha costat quaranta o cinquanta anys de recórrer. 
A l’Encuentro Internacional es va programar una interessant taula rodona en la que hi van participar, sens dubte, algunes de les plomes (o pinzells) més actuals del moment: Sozapato, Marco Chamorro i Roger Ycaza (d’esquerra a dreta). 
Al llarg de la xerrada es van oferir opinions sobre els límits d’allò que cal il·lustrar, marcat per aquella línia on la il·lustració només reitera allò que diu el text (Roger Ycaza), o la no acceptació de determinats encàrrecs en pro de la llibertat de l’artista (Marco Chamorro). 
Però potser que observem part de l’obra d’aquests autors, tota ella amb caràcter propi i totalment contemporània. 
Il·lustració de Sozapato a l’anuari Caja Negra
editat pels il·lustradors equatorians. 
Interessant il·lustració de Marco Chamorro d’una obra
no publicada que aconsellem de totes totes editar.
Qui així ho vulgui, pot posar-se en contacte amb nosaltres. 
L’obra de Roger Ycaza no us recorda la Pacovska?

Tots els il·lustradors els trobareu reunits en un magnífica catàleg que anualment editen on es presenten més de 130 professionals del ram. La idea sorgeix de reunir una il·lustració de cada professional a qui se li ha preguntat el següent: 

Que el fin del mundo te pille ilustrando

Si supieras que realmente mañana se acaba el mundo, y te pidieran que seleccionaras tu mejor ilustración para enviarla en una cápsula al espacio como memoria de nuestra civilización… ¿cuál ilustración enviarías?


Un cop recollits tots els originals, per part d’un jurat de contrastada professionalitat se’n fa una selecció dels que es consideren millors i es publiquen. Una magnífica carta de presentació i una idea que val la pena tenir en compte.

One comment

Deixeu un comentari: